احراز هویت چیست؟

احراز هویت چیست؟

به نظر می‌رسد که دو سوال “احراز هویت چیست و احراز هویت الکترونیکی چیست” پاسخ یکسانی دارند. زیرا، در مفهوم چیستی احراز هویت، یک فرآیند وجود دارد که می‌تواند با استفاده از فاکتورهای اساسی به حفظ اطلاعات سازمان‌ها و حتی دولت‌ها کمک بسیار زیادی کند. در ادامه همراه ما باشید تا به موضوعات پیرامون معنی احراز هویت بپردازیم.

معنی احراز هویت چیست؟

در پاسخ به سوال “معنی احراز هویت چیست” باید به این نکته اشاره کنیم که  Authentication یک فرآیند احراز هویت استدر این فرآیند تعیین می‌شود که آن فرد یا آن چیز در واقعیت کیست و چه چیزی را میخواهد بیان کند. به بیانی، فناوری احراز هویت با بررسی این موضوع که اعتبار یک کاربر با اعتبار یک پایگاه داده کاربران مجاز در سرور تطابق دارد؛ مجوز دسترسی و کنترل را برای سیستم‌های مورد نظر فراهم می‌کند. در طی این فرآیند، احراز هویت سیستم‌های امن، تمامی فرآیندهای امن و سایر اطلاعات یک سازمان را تضمین می‌کند.

فرآیند احراز هویت در زمانی اتفاق می‌افتد که کاربر بتواند رمز عبوری را که با شناسه کاربری خود مطابقت دارد، به سیستم ارائه کند. این رخداد همان احراز هویت تک عاملی است. در صورتی که پارامترهای دیگری برای احراز هویت امن اضافه شود، فرآیند احراز هویت چندعاملی شکل خواهد گرفت.

 

احراز هویت الکترونیکی چیست؟

در این بخش باید بگوییم که احراز هویت الکترونیکی هم یک فرآیند کامل است. در این فرآیند از ابزارهای الکترونیکی جهت اجازه دسترسی به حساب‌های الکترونیکی و سایر اطلاعات برای تایید هویت شخصی استفاده می‌شود(حساب های الکترونیکی یعنی به طور مثال اطلاعات ثبت احوال و …). هنگامی که افراد برای خدمات الکترونیکی ثبت نام و پروفایل ایجاد می‌کنند، این اطلاعات شامل یک نام کاربری و رمز عبور است که برای احراز هویت الکترونیکی استفاده خواهد شد. بسیاری از دولت‌ها و حتی سازمان‌ها برای ایجاد زیرساخت‌های احراز هویت، سرمایه گذاری کرده اند تا شهروندان بتوانند به طیف بسیاری از خدمات دولتی به صورت الکترونیکی دسترسی داشته باشند و به صورت آنلاین و در منزل از خدمات غیر حضوری دولت بهره مند شوند.

 

احراز هویت ثنا چیست؟

پیش از ثبت نام در سامانه ابلاغ باید احراز هویت انجام بدهید. احراز هویت در ثنا دارای یک فرآیند الکترونیکی است که امکان شناسایی الکترونیکی را برای افراد حقیقی و حقوقی فراهم می‌کند. در این احراز هویت منشاء و یکپارچگی داده‌ها به صورت الکترونیکی تایید می‌شود. هدف کلی احراز هویت کاهش احتمال کلاهبرداری است. به ویژه در صورتی که فردی، هویت خود را به صورت عمدی، نادرست معرفی کند یا از اعتبار شخص دیگری به صورت غیرمجاز استفاده کند.

جهت استفاده از احراز هویت آنلاین ثنا و ورود به آن روی گزینه ورود کلیک کنید.

 

جمع بندی

در این مقاله قصد داشتیم تا شما را با احراز هویت الکترونیکی و معنی احراز هویت آشنا کنیم تا در کشور عزیزمان که هم اکنون بخش هوش مصنوعی و احراز هویت شتاب بسیار خوبی گرفته و بیشتر کسب و کار ها به احراز هویت الکترونیکی و آنلاین رو آورده اند شما نیز با این مقوله آشنا باشید و بتوانید پا به پای علم جلو بروید.

تفاوت شتاب‌دهنده با مرکز رشد چیست؟

احراز هویت چیست؟ به نظر می‌رسد که دو سوال “احراز هویت چیست و احراز هویت الکترونیکی چیست” پاسخ یکسانی دارند. زیرا، در مفهوم چیستی احراز هویت، یک فرآیند وجود دارد که می‌تواند با استفاده از فاکتورهای اساسی به حفظ اطلاعات سازمان‌ها و حتی دولت‌ها کمک بسیار زیادی کند. در ادامه همراه ما باشید تا به موضوعات …