احراز هویت الکترونیکی برای فروشگاه های فروش اقساطی

سیستم احراز هویت الکترونیکی برای فروشگاه های فروش اقساطی از نان شب ‌هم واجب‌تر است!

امروزه تعداد سایت‌هایی که به صورت فروش اقساطی فعالیت‌ خود را پیش می‌برند، در بستر اینترنت زیاد شده است. اما اگر در گوگل جستجوی ساده انجام دهید، متوجه خواهید شد که بسیاری از این پلتفرم‌ها برای فروش قسطی فرایندهای پیش پا افتاده‌ای دارند که نیازی به احراز هویت کاربر نیست. عدم استفاده از سیستم احراز هویت در دراز مدت ضررهای جبران ناپذیری را برای مدیران و صاحبان سایت‌های فروش اقساطی به بار خواهد آورد. البته احراز هویت الکترونیکی فقط برای فروشگاه‌های آنلاین نیست، این سیستم برای فروشگاه‌های که فعالیت آنلاین هم ندارند، بسیار کاربردی است. از همین رو در این مقاله قصد داریم به دلایل استفاده فروشگاه‌های فروش اقساطی (آنلاین و آفلاین) از سیستم احراز هویت الکترونیکی بپردازیم. البته مزایا این روش را هم برای شما بیان خواهیم کرد.
پس قبل از شروع مقاله، بهتر است بار دیگر تیتر این مقاله را بخوانید. بله، درست متوجه شدید؛ احراز هویت الکترونیکی برای اقساطی فروش‌ها از نان شب هم واجب‌تر است.

چرا فروشگاه‌های فروش اقساطی باید سیستم احراز هویت الکترونیکی داشته باشند؟

همانطورکه در مقدمه مقاله هم اشاره کردیم، سیستم احراز هویت برای تمامی اقساطی فروش‌ها به صورت آنلاین و آفلاین کاربرد دارد. در این قسمت هر دو بخش را به صورت کامل و جامع بررسی خواهیم کرد.

فروشگاه‌های آنلاین

امروزه احراز هویت که به بخش جدایی ناپذیر از فرایندها آنلاین و آفلاین تبدیل شده است، امنیت بیشتری را برای انجام معاملات به صورت قسطی فراهم می‌کند. فناوری در حوزه امنیت هرچقدر هم پیشرفت کند، هکرها باز در کمین هستند و می‌توانند به وب‌سایت‌ها حتی با ضریب‌های امنیتی بالا هم نفوذ کنند. به بیانی دیگر همزمان با پیشرفت امنیت در حوزه سایبری، هکرها و خرابکاران این عرصه هم پیشرفت کرده‌اند و به راحتی دژهای امنیتی وب‌سایت‌ها را در هم می‌شکنند.
برای مثال اخیر آماری از سرقت اطلاعات در اینترنت منتشر شد که نشان می‌داد تا به حال بیش از 100 هزار اعتبارنامه اطلاعاتی در فضای اینترنت به سرقت رفته و میلیاردها دلار خسارت را برای کاربران و صاحبان وب‌سایت‌ها به بار آورده است. پس به هیچ وجه امنیت سایت‌های فروش اقساطی را دست کم نگیرید. یکی از بهترین راه‌ها برای بالا بردن امنیت آنلاین شاپ‌های قسطی، استفاده از سیستم احراز هویت الکترونیکی است.

فروشگاه‌های آفلاین

همانطورکه در مقدمه مقاله ذکر کردیم، احراز هویت برای فروشگاه‌های فیزیکی یا به نوعی آفلاین نیز کاربرد دارد. فروشگاه‌ها، مغازه‌ها، مراکز درمانی مانند دندان پزشکی‌ها و …. هم می‌توانند از احراز هویت استفاده کنند.
یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های فروشگاه‌ها و مراکز آفلاین برای عرضه محصولات و خدمات به صورت قسطی، عدم اطمینان از صحت اطلاعات مشتریان است. برای مثال بسیاری از مشتریان با کارت و مدارک جعلی خدمات و محصولات مختلفی را از اقساطی فروش‌های آفلاین تهیه می‌کنند. به همین دلیل صاحبان این دست از مارکت‌ها و مراکز با ضررهای جبران ناپذیری مواجه می‌شوند. از همین رو استفاده از سیستم احراز هویت می‌تواند نیاز مدیرانی که فعالیت فروش قسطی را به صورت آفلاین پیش می‌برند، برطرف ساخته و از ضرر و زیان‌های احتمالی جلوگیری کند.

احراز هویت الکترونیکی برای فروشگاه‌های آنلاین و آفلاین چند مرحله‌ دارد؟

احراز هویت الکترونیکی در فروشگاهای فروش اقساطی به دو بخش کلی تقسیم می‌شود.
1. مشتریان و کاربران در این مرحله با نام کاربری و رمز خود وارد پنل کاربری می‌شوند. البته این بخش بیشتر در مورد سایت‌های فروش قسطی کاربرد دارد
2. بخش دوم که مهم‌ترین قسمت احراز هویت است، سنجه‌های زیستی هستند که توسط هوش مصنوعی بررسی می شوند. مدیران و صاحبان کسب و کارها با پارامترهای زیست سنج‌ها می‌توانند از صحت اطلاعات کاربران مطمئن شوند. البته سنجه‌های زیستی خود نیز به چند بخش تقسیم می‌شوند که عبارت‌اند از:
● تشخیص چهره و موارد مربوط به صورت
● تشخیص صدا
● تشخیص الگوهای رفتاری
● تشخیص اثر انگشت
هکرها شاید از طریق نام کاربری و رمز مشتریان برای ورود به سایت‌راهی پیدا کنند و به عنوان یک خرابکار اطلاعات سایت را دستکاری کنند. اما به سختی می‌توانند سنجه‌های زیستی را جعل کنند و برای سرقت اطلاعات سایت و حتی مشتریان از این سد دشوار عبور کنند.

مزایای احراز هویت الکترونیکی

سیستم احراز هویت برای فروشگاه‌ های اقساطی مزایای را به همراه دارد که در این بخش از مقاله به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

1. ضریب امنیتی را بالاتر می‌برد

اولین و در عین حال مهم‌ترین مزیت احراز هویت برای آنلاین‌شاپ‌های قسطی، فراهم کردن امنیت بیشتر برای سایت است. احراز هویت الکترونیکی می‌تواند در کنار رمزگذاری‌های پیچیده، یک لایه امنیتی مطمئن و قابل اتکا را برای سایت شما فراهم کند. با اضافه شدن این سد امنیتی، هکرها کار دشواری برای سرقت اطلاعات در پیش دارند.
البته مدیران مراکز و فروشگاه‌های آفلاین از بالا بودن ضریب امنیتی بی‌بهره نخواهند ماند، چراکه با خیالی آسوده می‌توانند از صحیح بودن اطلاعات مشتریان اطمینان حاصل کنند.

2. هزینه‌ها را در دراز مدت کاهش می‌دهد

سرقت اطلاعات و لو رفتن آن‌ها برای وب‌سایت‌ها از جمله پلتفرم‌های فروش قسطی، هزینه‌های زیادی را در پی خواهد داشت. به همین دلیل مدیران باید از احراز هویت‌های که سنجه‌های زیستی دارند، استفاده کنند تا در ادامه متحمل هزینه‌های سرسام آور نشوند. البته برخی از مدیران معتقدند که ایجاد احراز هویت الکترونیکی هزینه بردار است و به همین دلیل شاید به صرفه نباشد که از این سیستم استفاده کنند.

اما با این حال، هزینه‌ای که در ابتدا برای راه‌اندازی احراز هویت هزینه می‌شود، در دراز مدت به چشم نخواهد آمد و مدیر سایت می‌تواند با خیالی آسوده امور و فرایند فروش قسطی خود را پیش ببرد.
3. سیستم احراز هویت الکتریکی باعث بهبود تجربه کاربر می‌شود

این ویژگی بیشتر برای قسطی فروش‌های آنلاین کاربرد دارد. برخی از سایت‌ها برای ایجاد گذرواژه توسط کاربران سیاست‌های سختگیرانه‌ای را در پیش می‌گیرند. این نوع از سختگیری‌ها شاید ضریب امنیتی سایت را تا حدودی افزایش دهد، اما باز هم نمی‌توان بر روی آن برای امنیت بیشتر حساب ویژه‌ای باز کرد. اما مهم‌تر از افزایش ضریب امنیت سایت، تجربه کاربر است.
بسیاری از کاربران در مواجهه با سایت‌های فروشگاهی که سیاست‌های سختیگرانه‌ای برای اتخاذ گذرواژه در نظر می‌گیرند، تجربه خوبی بدست نمی‌آورند و یا به عبارتی تجربه کاربری (ux) مناسبی ندارند.
در همین راستا، بهترین راهکار استفاده از سیستم احراز هویت الکترونیکی است که در سریع‌ترین زمان ممکن شرایط ورود کاربر به سایت را فراهم می‌کنند. به بیانی ساده‌تر، این سیستم از تجربه کاربری بسیار خوبی برخوردار است.

جمع‌بندی

ما در این مقاله به اهمیت و مزایای سیستم احراز هویت برای مراکز و فروشگاهای فروش اقساطی (آنلاین و آفلاین) پرداختیم. این دست کسب و کارها برای بالا بردن امنیت می‌توانند از احراز هویت استفاده کنند. البته امنیت فقط بخشی از ماجرا است، چرا که بهبود تجربه کاربری و کاهش هزینه‌ها در دراز مدت از جمله مشخصات دیگر این روش است. پس در نتیجه وجود احراز هویت برای مارکت‌های اقساطی امری واجب و ضروری به حساب می‌آید.

انواع شناسانه های احراز هویت بیومتریک

سیستم احراز هویت الکترونیکی برای فروشگاه های فروش اقساطی از نان شب ‌هم واجب‌تر است! امروزه تعداد سایت‌هایی که به صورت فروش اقساطی فعالیت‌ خود را پیش می‌برند، در بستر اینترنت زیاد شده است. اما اگر در گوگل جستجوی ساده انجام دهید، متوجه خواهید شد که بسیاری از این پلتفرم‌ها برای فروش قسطی فرایندهای پیش پا افتاده‌ای …

برات الکترونیکی

سیستم احراز هویت الکترونیکی برای فروشگاه های فروش اقساطی از نان شب ‌هم واجب‌تر است! امروزه تعداد سایت‌هایی که به صورت فروش اقساطی فعالیت‌ خود را پیش می‌برند، در بستر اینترنت زیاد شده است. اما اگر در گوگل جستجوی ساده انجام دهید، متوجه خواهید شد که بسیاری از این پلتفرم‌ها برای فروش قسطی فرایندهای پیش پا افتاده‌ای …